SEO TANÁCSADÁS

Sokan hallanak róla és tudják is, hogy nagyon fontos, de nem tudják pontosan mit jelent. SEO – Search Engine Optimalization, azaz magyarul Kereső Motor Beállítás. De mi az a kereső motor? Ez dönti el, melyik weboldal jelenik meg a Google találati listájában, és ott milyen pozíciót foglal el. Ha jó a SEO, a kereső motor “szereti” a weboldalunkat és ha valaki egy adott szóra keres pl. a Google keresőjében, a mi weboldalunk jelenik meg az elsők között. Ez a jogos büszkeségen túl azt is eredményezi, hogy mi fogjuk először eléri a potenciális ügyfelet. Mondanom sem kell, mekkora előnyt jelenthet ez.

A SEO lépései – kulcsszó elemzés

Elsőnek meg kell határoznunk milyen szavakra, kifejezésekre szeretnénk találatokat kapni a keresőkben, nevezzük nevén a gyereket, a Google keresőben, hiszen jelenleg ez a gigász uralja a piacot. Annyira, hogy sokan nem is tudnak a többiekről, pedig van egy pár. A teljesség igénye nélkül pár lényegesebb:

  • Bing kereső (Microsoft, be van építve az Internet Explore és az új Edge különböző verzióiba és lecserélni sem könnyű),
  • Yandex kereső ( Orosz fejlesztés, aki oda szeretne értékesíteni, ezt ajánlom),
  • a régi óriás a Yahoo (már szinte alig élnek, de páran még használják),
  • az új erőszakos törekvő az ASK (sokszor kéretlenül mászik a gépünkre és alig lehet levakarni).

De vissza az eredeti témára, milyen kulcsszavakat használjunk és honnan tudjuk ezeket kiválasztani? Az egyik a hasra ütéses módszer, de ez sokszor nem célra vezető, hiszen nem tudjuk, a potenciális látogatóink milyen észjárással pötyögik be kereső kifejezéseket. Ennél lényegesen hatékonyabb, ha valamelyik kereső keresési statisztikáit böngésszük végig. Ez egyszerű halandók számára manapság már elérhetetlen, de ügynökségek, esetleg ismerősök, akik rendelkeznek google adwords fiókkal segíthetnek nekünk.

A SEO lépései – beállítás

Miután megvannak a friss, ropogós és számunkra értékes kulcsszavak (szakszóval releváns kifejezések), nincsen más dolgunk, mint weboldalunkon elhelyezni őket a technikailag megfelelő formában. Persze ha ez annyira könnyű lenne, minden weboldal az első helyen tanyázna, ami valljuk be, lehetetlen. Mivel a kereső szolgáltatók nem publikálják, hogy pontosan milyen módszerrel rangsorolják a weboldalakat, a szakma a tapasztalatok alapján próbálja visszakövetni ezeket a szempontokat.

Lényegesek a formai elemek például a kiemelések, lényeges a kulcsszavak előfordulási gyakorisága, a meta leírók, az oldal sebessége, a mobil barát elrendezés, a gombok mérete és még legalább 300 különböző szempont. Ráadásul ezek időről időre változnak, így aki valóban jó eredményeket akar elérni, az vagy rászánja magát a folyamatos tanulásra, vagy megkér valakit, aki elvégzi helyette ezt a feladatot.

Természetesen ezzel még nem ért véget történetünk, hiszen a Google be fogja indexleni az oldalunkon és valószínűleg egy rakás hibát fog dobni, amiket ki kell majd javítani, illetve elemezni kell az oldalunkon történteket, és utólag finomhangolásokat végezni, hiszen a konkurencia is folyamatosan dolgozik, ami ma elég volt az első helyhez, az holnap már maximum a másodikra lesz elegendő.

HASZNOS ESZKÖZÖK

Felsorolunk pár ingyenesen használható eszközt, amivel ellenőrizni és javítani tudjuk weboldalunk SEO beállításait.

Egy gyors és részletes elemzés, technikailag milyen teendők vannak weboldalunkon.

Részletes SEO elemzés, technikailag és részben tartalmilag milyen teendők vannak weboldalunkon.